maandag 18 juni 2012

Beste nagellak van Essence

Heeeeeeee lieve mensen,

Vandaag is het nagellaktime! Ik heb even mijn nagellakstash omgekeerd en ik wil het hebben over de nagellaklijn van Essence: Colour and Go lijn. Ik vind dat hier zeker een paar kleurtjes bij zitten die origineel, mooi en opvallend zijn. Ik wilde er graag een paar met jullie delen.



 v.l.n.r

Nummer 34: Walk of fame
Een beetje een taupe/bruine kleur en ik vind het heel mooi en casual. Hier zijn de swatches en het potje van dichtbij.



Dit is dus nummer 34 en zoals je kan zien is het niet de meest vrolijke kleur uit het assortiment maar toch vind ik hem heel mooi want ergens heeft hij in zich een tintje paars en dat maakt het toch wel een bijzondere taupe kleur. Lakt een beetje stroperig maar dat is bij alle lakjes van Essence. Hij dekt goed na 2 laagjes en droogt snel op. Zorg wel dat je een topcoat eroverheen draagt want hij blijft niet heel lang goed zitten.


Nummer 42 Dress for a moment
Een licht paarse lila kleur. Ik hou heel erg van lila en ik vind deze lichtere kleur heel leuk voor in de lente. Hier zijn de swatches en het potje van dichtbij.

Deze kleur doet me heel erg aan de lente denken want het is zo lekker licht en toch een mooi vrolijk kleurtje. Ik ben nog nergens zo'n licht lila kleurtje tegengekomen en daarom ben ik best blij met deze. Hij dekt heel goed maar hij lakt wel een beetje streperig en stroperig. Droogt niet zo snel op als Walk of fame maar toch wel redelijk snel. Ook hier moet je een topcoat overheen dragen!


Nummer 53 You belong to me
Een mintgroene/blauwe kleur die ik echt super mooi vind. Ik denk dat dit wel mijn favoriete van alle Essence nagellakjes is. Hier zijn de swatches en het potje van dichtbij.

Ja, echt mintgroen is het niet (wat het in het potje wel lijkt). Het is eerder heel mooi helder en beetje pastelkleurige blauw. Deze lakt in tegenstelling tot de andere wel echt heel fijn en niet stroperig en streperig (ja dat klinkt heel leuk!). Ik vind deze kleur toch wel erg leuk voor in de zomer want het doet me denken aan in het gras liggen op je rug en naar de helder blauwe lucht staren. Hij blijft best aardig lang zitten maar toch maar even een topcoatje erover heen doen. De dekking is niet zo fantastisch maar wel redelijk goed dus al met al toch wel het proberen waard.


Nummer 63 Think pink
Een felle en toch wel warme kleur roze. Tja, nooit genoeg roze in je nagellakstash zeg ik maar! Hier zijn de swatches en het potje van dichtbij.

Oké, op de foto lijkt het een beetje oranje maar toch is het echt fel roze. Hoewel het wel een beetje een koraalkleurige indruk achterlaat. Deze lakt het fijnst vind ik. Hij glijdt heel 'smooth' over je nagels en hij dekt niet top maar wel genoeg. Hij is helemaal niet stroperig en deze is wel echt fijn in gebruik. Ook droogt hij heel snel op wat natuurlijk altijd fijn is! De kleur is lekker fel en opvallend en super leuk voor in de zomer.


Nummer 93 C'est la vie
'Dat is het leven'. Mooie betekenis bij deze prachtige oranje/zalm kleur maar ook heeft het iets koraalkleurigs. Hier zijn de swatches en het potje van dichterbij.

 Jep, heel mooi en zalm op je nagels. Toch gaat het wel de oranje kant op. Is een mooi helder pastel kleurtje wat ik graag op mijn nagels smeer. Hij smeert wel een beetje stroperig en er zitten een paar hele kleine klontjes in maar op je nagels zie je dat bijna niet meer. Droogt niet zo heel snel maar dat is niet het ergste. Draag hier wel een topcoat overheen! De dekking is wel heel goed voor zo'n licht kleurtje.


Nummer 23 Sundancer
Ik moest deze er wel in doen want ik ben hier zo tevreden over. Ik heb hem echt iets van 3 jaar geleden gekregen van mijn vriendinnen en hij is nog steeds zo fijn in textuur! Lekker fel geel!
Hier zijn de swatches en het potje van dichtbij.

Dit is dust echt een zonnegeel (wat de naam ook zegt). Volgens mij verkopen ze 'm niet meer en dat is wel jammer. Maar Yellow Mellow nr. 51 is iets lichter van kleur maar ook een hele goede gele nagellak waar veel positieve reviews over zijn. Toch vind ik deze wat mooier en lakt hij nog steeds echt super fijn. Wel weer een paar van die klontjes maar die zie je dus niet. Hij dekt na 2 laagjes echt goed maar het enige waar ik een beetje ontevreden over ben is dat het best lang duurt voordat hij droogt. Draag een topcoat!


Dit was het dan! Ik hoop dat jullie het leuk vonden.

xjes Martha

Info:
Ik draag op alle foto's 2 laagjes nagellak
De Essence colour and Go lijn is verkrijgbaar bij Kruidvat en Trekpleister 
1,29,- euro per stuk


1 opmerking:

  1. Ik heb die lila ook! Hij is echt te schattig. Persoonlijk hou ik ook van de hele mooie turqoise kleur, maar die gaat er heel snel af. Ze zijn wel lekker goedkoop! De o.p.i nagellak is ongeveer 14 euro voor een minipotje... Ik bedoel wtf??? Dus ik koop altijd essence.

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen