zondag 2 december 2012

How to : Eyeliner

Heeee mensen,
Ik heb een paar meisjes in mijn klas en ze vroegen of ik een tutorial in stappen kon maken over hoe je eyeliner aan moet brengen. Ik dacht dat dat wel een leuk idee is!


Dit wordt een soort serie. Dus als jij een how to stappenplan wil zien over bijvoorbeeld; oogschaduw, lippenstift, foundation, highlighter, bronzer, noem maar op; zet het dan even in de reacties en dan ga ik het zeker doen!

Stap 1.
Kies een product waar jij het het makkelijkst mee vindt werken.
Er zijn heel veel verschillende producten (zie foto boven). Je hebt een kohlpotlood, een eyeliner met een kwastje, stiftjes en gel eyeliner natuurlijk. Kies wat jij het makkelijkst vindt werken want dan gaat het ook gewoon een stukje makkelijker. Ik kies het kohlpotlood.

Stap 2.
Zorg dat je stevig met je elleboog ergens op kan leunen.
Zorg dat je met je ene elleboog dus ergens op kan leunen en dan kan je met de andere het lijntje zetten. Dit is een hele belangrijke stap want zo schiet je dus niet zo makkelijk uit!

(Tussenstap)
Als je het kohlpotlood hebt gekozen heb ik een goede tip voor je! Je pakt lucifers of een aansteker en houdt je kohlpotlood 1 sec. (niet langer) in de vlam! Hierdoor zal het een stuk 'smoother' over je wimperrand glijden. Wel even 5 sec. wachten tot het is afgekoeld.

Stap 3.
Trek je ooglid 'uit'.
 

Stap 4.
Zet een lijntje zo dicht mogelijk op de wimperrand. 
Als je je ogen opendoet mag je geen 'wit randje' tussen het lijntje en je wimpers zien. Als dat wel zo is kan je ook kijken of mascara helpt. Bij deze stap is het heel belangrijk om een goed geslepen potloodje te hebben.

Stap 5.
Zet een wing!
Ik besloot om een wing te maken dus je zet je potlood aan het uiteinde van het randje en je trekt het lijntje. Je trekt als het ware evenwijdig aan de lijn van je onderste wimperrand en je kan naar je wenkbrauw kijken tot hoever je het moet trekken (kijk bij je andere oog of je dat punt ook kan vinden.)
Stap 6. 
Corrigeer!
Als je er niet helemaal tevreden mee bent dan pak je gewoon je watteschijfje en je vouwt hem zo dat hij een puntje heeft of je pakt je wattestaafje en maak lange halende stroken lang het lijntje tot hij je gewenste dikte en lengte heeft!
Stap 7.
Ready!
Okay we hebben onze mooie gewingde eyeliner! Zorg dat je mascara aan brengt, want daar wordt het effect alleen maar mooier van.





Ik hoop dat jullie het leuk vonden en zet in de reacties wat de volgende 'How to' moet zijn!
Kusjes Martha




1 opmerking:

  1. Oeh Oeh ! Ik! Euhmm van die dikke klonterige mascara Hihi lijkt me echt cool:P

    Xx Nora

    BeantwoordenVerwijderen